Snart är det så småning om dax att börja tänka på "Operation: Komma in i mina kläder igen!"

Datum: 2009-08-09 Tid: 15:30:18

När det viktigaste av allt är avklarat och vi blivit fyra så kommer jag att påbörja "Operation komma in i mina kläder igen!" Jag kommer inte att hetsa upp mig som jag gjorde efter att jag fått V eftersom jag trodde det skulle ta mycket mycket kortare tid än vad det verkligen gjorde och komma tillbaks till något som liknade min gamla hydda. Utan denna gång kommer jag ge det minst ett år innan jag hetsar upp mig, hihi, samtidigt som jag ska börjar träna och äta rätt.

Trots att jag gick tillbaks till mina 60 kg igen ganska snart efter V´s gravditet så blev min mage sig långt ifrån sig aldrig lik igen och efter en del investigation så har jag förstått att det berott på att jag hade delade magmuskler efter graviditeten som aldrig gick ihop igen och på så sätt är det omöjligt att få platt mage igen.

30% av alla som varit gravida drabbas av det men med Tupler tekniken som jag sprungit på ska jag få koll på dem igen efter denna graviditet! Läs om det här och mer om det här. om ni är intresserade!

Min plan:

Träning: Tupler tekniken tillsammans med bra kost som så småning när magmusklerna är ihop igen följs av gym och eventuellt pilates!

Kost: När det gäller kost så kommer frukostarna och mellanmålen vara i stil med proteindrink tillsammans med rågknäckemacka eller en skål med keso och frukt, eller en härlig gröt med havre eller rågflingor tillsammans med sesam och solrosfrön!

Jag kommer äta frukost, lunch, mellanmål och middag. Även kvällsmat om det känns som det behövs på kvällen. Regelbundna måltider som håller igång förbränningen, byta ut det som kan mot fullkorn och dinkelmjöl när jag lagar mat.

Godis blir det endast på helgen! En kväll med lite nyttigare godis (så som popcorn, nötter och mörk choklad) och en kväll då det är tillåtet med lösgodis, chips, dipp, you name it!

That´s my plan!

Kommentera! | 0 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: