7 mest romantiska ögonblick i mitt liv

Datum: 2009-08-06 Tid: 15:47:33

Inne hos Nio till Fem får man ta del av fantastiska texter, härliga foton ur hennes vardag med underbar mat som radas upp jäms med snygga kläder och mysiga picknickar och fester som gör en grön av avund. Detta tillsammans med otroligt inspirerande inlägg av diverse slag gör denna blogg till en i särklass.

Sandra som den söta tösabiten heter har en Best Of ur hennes blogg och där hittade jag det söta inlägget om: Mina 5 mest romantiska ögonblick  och det fick mig givetvis att tänka på mitt egna kärleksliv genom tiderna.

Det fick mig att tänka på alla kärlekshistorier och ögonblick som berört mig och något som förvånade mig när jag gick igenom mina romantiska bravader var att en del starka romantiska ögonblick upplevts med någon som sen inte betytt särskilt mycket för mig, här är 7 av mina mest romantiska ögonblick.


  •  Min första pojkvän och jag hittar varandra på golvet i ett kök dygnraka en nyårsnatt för länge länge länge sen och jag fick min första kyss. Ja vad mer kan jag säga första kyssen är första kyssen och den följdes av 8 månader tillsammans.

  • Jag och en stor kärlek står framför spegeln och jag är så där löjligt nykär som man bara kan vara när man är tonåring. Han tar tag i mig och ber mig titta in i spegeln och säger: Titta vad fina vi är tillsammans!

  • Jag ger honom lift på min cykel och han (som sen visade sig vara allt annat än romantiskt material - men det är en helt annan historia) kilar oväntat in sina händer under min tröja, det pirrade rejält kan jag säga.

  • Är på en vacker strand och det är morgon (om inte snudd på förmiddag) och jag ligger halvslumrande och njuter av den vackra stranden efter allt dansande och festande under natten. Min vän och reskamrat har ordnat skjuts åt mig tillbaka till vår bungalow då hon själv siktat in sig på romantiskt äventyr på egen hand. Jag går till parkeringen och där står han vid sin hyrda motorcykeln och frågar artigt om jag vill ha skjuts. Självklart hamnar jag i hans hängmatta filosoferande om allt och ingenting följt av att vi spenderar flera månader tillsammans på resande fot.

  • En stor kärlek och jag sitter på en restaurang och äter och han sträcker fram sin hand o tar i min över bordet och tittar förtrollande in i mina ögon, inget märkvärdigt kan det tyckas men det var just det det var, världen stod stil det enda som fanns var förälskelse, jag var hypnotiserad.

  • När jag ringer min make nervöst eftersom vi inte träffats så länge och säger att jag är gravid och bemöts av glädjetårar i telefonen.

  • Min bröllopsdag. Jag har aldrig varit så nervös och J har aldrig varit så fin. Genuin lycka, fotot nedan säger mer en tusen ord. Med J är det inga euforiska lyckorus som efter några år visar sig vara illusion utan det kändes som att komma hem när jag träffa honom och äntligen tillåt jag mig själv att fullkomligt vara mig själv istället för något eller någon som jag trodde han vill att jag skulle vara. Home sweet home there is nothing like it, älskar dig baby.

Foto: Privat. Taget av: Veronica Mazurkiewicz

Kommentera! | 0 st
Kategori: Love


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: