Tröttsamt...

Datum: 2009-04-18 Tid: 12:11:37

När man är gravid är man helt plötsligt allmän ägendom när det gäller att kommentera storlek på magen. Här kommenteras det friskt både till höger och vänster utan någon tanke på hur det eventuellt kan uppfattas av personen i fråga på grund av olika anledningar.

"Oh, vad stor du är för att vara så kort gången"
"Den är ju redan väldigt rund"
"Du är så fin, du har bara mage, så vill jag också se ut när jag blir gravid!"

Så låter det från olika håll och kanter som man stöter på med kommentarer som av mig uppfattas som mer eller mindre smickrande beroende på allt från min egen dagsform till hur det sägs.

Sen i ett annat sammanhang, tex. hos sjukgymnasten, så kan det låta "Du är ju smal och smärt och magen är inte stor så det ska inte vara några problem!" Ja, men nu har jag ju ont oavsett om just Du uppfattar min mage som stor eller liten.

Suck.

Kunde tycka att folk överreagera när de sa saker som dessa som gravida när jag inte själv var gravid, även efter graviditeten med V, men när man väl är i den situationen så blir det verkligen sensitive stuff.



Kommentera! | 0 st
Kategori: Att vara förälder


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: