A place called home

Datum: 2008-09-09 Tid: 22:04:37

Jag har egentligen inte riktigt känt mig hemma någonstans sedan barnsben och det finns det inte någon egentlig anledning till. Hos J & V har jag hittat hem och det är en underbar varm och jordande känsla att ha dem omkring mig. Jag känner mig så hemmastadd som jag kan i den kungliga hufvudstaden men det är svårt o bortse från att stora delar av min släkt och vänner befinner sig på annan plats då saknaden gör sig påminnd titt som tätt, inte allra minst sen jag själv fått barn.

Jag kommer från Göteborg och motsägelsefullt så har jag aldrig känt mig så hemma där som nu när jag inte bor där. Sedan -01 har jag varit på vift med en kort mellanlandning på något år och det känns som om varje plats man gjort sig hemmastadd på för ett tag har tagit en bit av en på något sätt, även fast det är mer på ett poetiskt sätt.

Vilken dröm det hade varit att ha alla nära o kära samlade i samma stad och kunna göra spontana vardagsting tillsammans, det hade varit riktigt sweet. Har du släkt o vänner i samma stad?

Kommentera! | 0 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: