Köpstopp

Datum: 2008-09-02 Tid: 20:42:55

Det råder köpstopps yra på många bloggar och då jag själv gått i de tankarna i några dagar lagom till löning så klamrar jag mig fast på den inspirationen som jag fått idag när jag surfat runt på olika bloggar och hakar på. Det blir köpstopp fram tills den 1 nov och det gäller allt: smink, kläder you name it. Precis som förra gången jag hade köpstopp så får jag köpa nytt om någonting tar slut som jag behöver, men det borde inte bli mer än högst någon enstaka pryl.
 
Åh, nu ska jag hänge mig åt en av mina favoritsysslor denna månad nämligen önskelistor!



Foto: Google


För att bli lite allvarlig när vi pratar om detta ämne så kan vi alla konstatera att shopping är sjukt kul och man kan enkelt köpa sig lycklig för en kort stund. Shopping kanske inte påverkar en negativt i form av skulder och dylikt (även fast vissa råkar ut för det med) men det kan lätt smyga sig på och sakta med säkert växa och liknas vid ett beroende. Även om jag alltid har pengar kvar på kontot innan nästa lön cashar inså handlar jag i vilket fall som helst way to much varje månad. Way to much om man ser till vad man egentligen behöver och då är jag även ganska tolerant med vad man behöver och inte.

Alla vet precis hur det känns att beställa den där ögonskuggan (or what ever makes you tick) som kommer göra allt bra, eller köpt de där byxorna som man kommer bli så jävla snygg i och mirakulöst lösa de flesta problem. Den där tillfälligt tillfredställande shoppingkänslan som fyller det där svarta hållet om än för en kort stund.

Ju mer man försöker fylla det svarta hålet ju större blir det.. och det gäller allt inte bara shopping. Det känns verkligen som det skulle sitta på plats med lite realitycheck nu, det vill säga köpstopp som tar ner en på jorden och ger en det berömda perspektivet.

Hej perspektiv, jag välkomnar dig! Har saknat dig.

Kommentera! | 2 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer
inthemake

Det är en underbar känsla för sin självdiciplin, I know!



Du har blivit nominerad:

http://inthemake.blogg.se/2008/september/i-love-your-blogg.html

Skrivet: 2008-09-02 kl. 21:22:47
URL: http://inthemake.blogg.se/
Therése

o ja... jag ska också haka på efter idag... :P

Skrivet: 2008-09-03 kl. 13:46:03
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: