Soundtrack Of Your Life

Datum: 2008-07-04 Tid: 15:58:31

Om det är något som präglar perioder i mitt liv så är det musik och så tror jag det är för de flesta. På mitt bröllop höll min bästa vän och tärna ett underbart tårframkallande tal (tack hjärtat, det bästa tal jag någonsin hört!). Hon nämnde att vi tillsammans sprungit på allt från technofester till rockklubbar hand i han och det stämmer, är det inte en genre så är det en viss skiva som fyllt olika perioder i livet.

Viss musik som jag lyssnade mycket på innan jag fick barn känns inte intressant längre. Den känns för hård eller opersonligt, den passar inte min nuvarande sinnestillstånd. Jag är övertygad om att en mjukare mer empatisk sida av en själv väcks när man får barn, instinkter som väcks till liv. Man får verkligen chans att växa när man får barn på olika sätt och vis, det gäller bara att förvalta det.

Vad skulle man göra utan musik? En låt som jag tror alltid kommer att ´ring my bell´ är nedan låt med Tool. Maynard har en sådan fantastisk uttrycksfull röst. Hans andra band A Perfect Circle är ett annat band som står mig varmt om hjärtat. Men jag kan nästan ha svårt att lyssna på de låtarna då det påminner om en period i mitt liv då det var kaos och förvirring. Någon dag är jag säker på att de låtarna kommer få nya minnen att bli förknippad med, för det blir ens favoriter gång på gång.

Kommentera! | 1 st
Kategori: Musik


Kommentarer
Heidi

Heeej sötisen. Va skönt o höra att ni har haft d supernice i Bulgarien. Jag har d skönt här i Finland. Saknar dej massa gumman. Hälsa familjen massor. Puss o kram

Skrivet: 2008-07-04 kl. 18:59:30
URL: http://mizzpink.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: