Egentid

Datum: 2008-07-21 Tid: 19:25:14

Imorse åkte resten av min älskade familj till min svärfar i Österlen. Kom på att jag inte varit själv i lägenheten på det här sättet sedan min son föddes. Om min make varit borta har min son varit här och tvärtom. Det känns välbehövligt och kvällen har svishat förbi i all hast utan att jag hunnit göra något direkt vettigt.

Att få barn är, hur klyshigt det än låter, det bästa som hänt mig, det är helt enkelt meningen med livet. På mitt bröllop höll min pappa ett underbart tal där han berätta att när hans väninna fick veta att han blivit morfar hade hon svarat: " Åh nu har du fått smaka på livets dessert." Om det är livets dessert är föäldraskapet varmrätten och livet innan förrätten, beskriver det hela väldigt bra faktisk i mina ögon.

I vissa perioder är det otroligt krävande att ha varn och man har inte energin och ge det som krävs för stunden. Då blir det slitet och frustrerad är bara förnamnet. Man får bita sig i läppen och med mitt temprament kan det slängas i en dörr eller två, även om man har den godaste intentionen att alltid vara en perfekt förebild åt sina barn.

Men som den mycket kloka Jesper Juul (barnpsykolog) beskriver i en av sina böcker så handlar det inte om att vara en perfekt familj utan att göra sitt bästa och lära sig av sina misstag. Visst låter det busenkelt men när det kommer till sitt barn känns det inte alltid som man tillåter misstag. Man vill att han ska få det bästa, varje gång, alltid.
Så det gör ont de gånger man inte lyckas med att inte skrika eller inser i efterhand att man tacklat en situation helt fel, men man lär sig, hela tiden, och så länge man gör det och har den godaste kärleksfulla intentionen så tycker jag att man lever rätt.

Apråpå barn så fynda jag på rean idag. Köpte diverse kläder för 270 kr som i ordinariepris skulle kostat  nära 830 kr, me like very very very much.

Igår köpte jag en smårutig svart/vit skjorta på Carlings som jag fynda medans min älskade i sin tur fyndade ett par jeans. Han var damn hot i dem, hade han inte köpte dem hade jag nog köpte dem åt han, grrr, haha.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Att vara förälder


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: