Sometimes I just get so... so angry!

Datum: 2008-08-19 Tid: 13:30:03

Ibland är jag en riktig surkärring. Jag kan bli så fruktansvärt arg många gånger på triviala småsaker och jag undrar varje gång varför jag slösar energi på sådan onödiga saker. Ta till exempel förra veckan. Då skrev jag först ett bitskt inlägg här till och med om min grannkärring som jag irriterade mig på och efter en stund tog jag bort inlägget då mitt dåliga samvete sa till mig att man inte kan vara så där arg på en stackars pensionär. Så känns det nästan varje gång efter att man brusat upp inom en det känns liksom obefogat. Samtidigt som jag faktiskt blev arg trots att hon är gammal och gaggig.

Kanske man borde ta de där minuterna och småpratade för 1568 gången samma dag även om jag var på väg någonstans, V inte alls var på humör att sitta still i vagnen och jag inte hade någon lust alls och bråttom iväg?
Jag tror i alla fall det handlar om stress eftersom 90% av alla tillfällen jag blir arg så är det när något oväntat och ostimulerande som tar tid. Så som att personen framför i kassan såsar, datorn hänger sig, internet maskar och pensionärsförbundet vill småprata igen i tid och otid.

Detta utspelar sig som tur är endast i mitt känsloliv och jag mejjar lyckligtvis inte ner alla gummor och gubbar på stan som Modesty gör även om jag glatt kan erkänna att det kanske hänt en eller fyra gånger i min fantasi.

Jag ska bättra mig och lägga energin på viktiga ting och framför allt stressa ner då tror jag de flesta saker löser sig.




Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: