Library of Fragrance

Datum: 2008-08-03 Tid: 21:47:59

Jag har länge varit ordentligt sugen på att beställa några dofter från Library of Fragrance, men då jag ibland kan ha lite svårt för att bestämma mig är det inte lätt när det finns mängder av dofter att välja mellan.

Jag luktade på några av dem när jag var på Åhlens parfymavdelning för ett tag sen men behöver helt klart några gånger till på mig innan jag kan komma till något som liknar ett beslut.

Många av de dofter jag är sugen på finns inte i butik heller och alla vet vi hur svårt det är att bestämma sig för en doft utan att ha luktat på den in real life och framför allt på min egen hud. Det är tur att de är billiga, 150 kr st, för då är det inte en större katastrof om den doft man beställer inte faller en helt i smaken.

De vars beskrving har fått min uppmärksamhet är dessa godbitar, beskrvingen av doften är taget från Eleven:

Library of Fragrance HotKiss, Double Trouble
"Het, sensuell och inbjudande... denna doft framhäver dofterna av champagne, sockerrör samt svarta och lila Penséer. Exotisk och annorlunda - denna doft framhävs efter ett tag och enbart genom att finnas på din hud når den sin fulla kapacitet."

Library of Fragrance HotKiss, Heartbreaker
"Denna hypnotisk doft öppnar med noter av färsk ingefära, aprikos och bergamot med stöd av en blommigt hjärta av neroli, jasmin och klöver. Rundas med noter av sandelträd och utsökt bärnsten. En anmärkningsvärd doft som måste upplevas."


Library of Fragrance HotKiss, Sugar Addict
"Sugar Addict är mer än bara söt, denna sammetslena, mjuka doft är lika lyxig som den är sensuell. Dominanta noter av knäck kombinerat med en slöja av vaniljböna och grädde."



Library of Fragrance Jelly Belly, Hot Fudge Sundae
"Den dominerande noten i denna beroendeframkallande parfym är vispad grädde, vanilj och Jelly Belly Very Cherry. Helt enkelt en Hot Fudge Sundae! Njut av den rika doften... utan alla kalorier."

Library of Fragrance Jelly Belly, Sugar and Spice
"Sugar & Spice & everything nice... Denna doft är en unik och fängslande doft som kombinerar kraftig kanel, kryddig jalapeno, socker, bubbelgum och tutti-fruitt Jelly Belly Jelly Beans. En riktig upplevelse för alla sinnen, serverad på ett sätt som endast Library of Fragrance klarar av."



Library of Fragrance Pick-Me-Up Spray Dirt

"Detta är en av Library of Fragrance mest populära dofter och används bland annat av Kate Moss, Clint Eastwood och Sharon Stone. Parfymen har fått sin härliga doft från jorden runt Pennsylvanias gårdar."

Library of Fragrance Pick-Me-Up Spray Laundromat
"Denna doft är framtagen för att ge dig samma känsla som att stå bland tvättmaskiner och den härliga doften från rena, fräscha kläder".

Library of Fragrance Pick-Me-Up Licorice

"Just den där doften av svarta lakritsband, precis som du åt när du var liten. Underbar och härlig även för vuxna."

Library of Fragrance Pick-Me-Up Spray Rain
"Denna parfym är framtagen för att ge dig samma doftkänsla som precis innan regnet faller, när du kan känna det i luften."


Har någon av er provat någon av deras dofter? Kanske till och med någon av mina aspiranter? Vad tycker ni om dem?



Kommentera! | 3 st
Kategori: Skönhet, hälsa & kropp


Kommentarer
Linda

Jag har aldrig använt någon av dessa men sprayat på underarmen och provdoftat på några som jag gillade, de va Between The Sheets, Salt Air och Rain tror jag, sen gillade jag Gin&Tonic oxå :o)

Skrivet: 2008-08-03 kl. 21:53:52
URL: http://bettieli.blogg.se/
Therese

Jag får ta en sväng förbi Åhlens snart tror jag bestämmt, då kan jag i vart fall beta av dem som man kan prova där!



Är bra sugen på Rain.

Skrivet: 2008-08-03 kl. 22:05:45
URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/
Heidi

Jag har doftat på dom 4 längst ner jag tyckte inte om dom så mycket....=S

Skrivet: 2008-08-06 kl. 16:24:00
URL: http://mizzpink.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: