After Work

Datum: 2008-08-30 Tid: 08:38:04

After work på jobbet igår och när man jobbar på ett såpass stort företag som jag gör och sammanför människor från olika avdelningar så lärde jag mig igår att det enkelt och lätt givetvis mer och mer för varje glas förvandlas till en köttmarknad utan dess like. Själv så dricker jag inte så det ger det hela ytterligare en dimension om hur bisarrt det kan vara att titta på.

Hemma idag är det tidig morgon som vanligt och här sitter jag nu trött och fortfarande i lite chocktillstånd. Ni vet hur det är snacket går och redan igår fick man höra ett och annat från förra tillställningen som gav tillfälle till dessa sorts aktiviteter så det ska minst sagt bli intressant och se vad som sägs på måndag med tanke på den preview som spelades upp igår. Jooo maaa laaautaaa, säger jag bara. Vet inte hur det stavas egentligen men mina finska kollegor slänger ur sig detta uttryck i tid och otid och det betyder något i stil med Herre Gud (fast på ett ganska nasty sätt) så det passar ypperligt att använda denna morgon.

Kommentera! | 2 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer
Lola

Det är helt bisarrt hur vuxna människor beter sig så fort de svalt lite alkohol... Jag brukar också dricka på våra företagsfester, men jag ser till att lämna tillställningen tidigt så jag slipper bevittna det som komma skall (exempel: gubbe så full att han står och dreglar, gubbe så full att han ramlar i backen på väg hem, tafsande från olika håll, kvinnor som dränker sig i berusningsmedlet osv...) Usch.

Skrivet: 2008-08-30 kl. 09:47:51
URL: http://www.lolasix.se
Therese

Lola: Ja man blir lika förvånad varje gång över hur folk beter sig o after work o företagsfester har på något konstigt sätt en märklig förmåga att plocka fram det värsta i folk, haha.. alla vet vi lite till mans hur ens omdöme drastigt förändras till det sämre med några glas innaför rocken som det så fint heter, just därför dricker inte jag längre (förutom något glas vin väldigt sällan), tycker inte om den där falska klangen som kommer fram med alkohol med i bilden, man är helt plötsligt vän med alla o pratar om än mer än vanligt (vilket blir en jävla massa). OCh som gräddet på moset minns jag den bittra smaken i munnen när man vaknade dagen efteråt "sa jag verkligen så till henne sa jag verkligen si till honom"... har en sak att säga: nej tack. Been there done that a loooooot of times, tror helt enkelt jag har druckit upp min ranson, med råge dessutom.

Skrivet: 2008-08-30 kl. 11:24:28
URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: