Det närmar sig...

Datum: 2008-04-18 Tid: 21:06:17

Nu börjar det dra ihop sig: jag gifter mig snart! Det kittlas i min mage och alla detaljer måste fixas nu, det går inte att dra ut på det längre. En sak som inte riktigt är löst är något att ha över axlarna, en bolero, kavaj eller någon sorts sjal eller jacket. 

Eftersom vigseln förhoppningsvis är utomhus, beroende på väder, och det är slutet av maj så kan det vara allt från regn och kall blåst till strålande sol. Givetvis hoppas vi på det senaste men det kan vara bra att vara förberedd på lite kyligare väder.

Jag har tittat omkring på lite olika webshops och butiker men inte hittat något. Om jag inte finner något har jag hittat en nödlösning. Eftersom klänningen är svart...


image207


...så tänkte jag att jag kan ha en lite finare svart kavaj jag har som är i lite samma tyg som kjolen med en fin skimmrande vit sjal över som matchar det vita bandet runt midjan (ska inte ha det blåa på bilden).

Vad tror ni?

Annars så funderar jag på denna:

image210
Bild från Asos

..så man bryter av med en annan färg. Gahh, hjälp mig, tips tas tacksamt emot!




Kommentera! | 7 st
Kategori: Bröllop, planering & inspiration


Kommentarer
Therése

shit vad kul!! grattis!! du måste lägga upp bilder från brölloppet sen på bloggen!! snyggt och udda med svart klänning!! ska du ha det blå bandet i sidan med? det var assnyggt iaf! hur ska du sminka dig? har du filurat över det än? :D

Skrivet: 2008-04-18 kl. 23:15:18
URL: http://fakelashes.blogg.se
MakeupMyLack- Sanna

Jättefin klänning!
Min åsikt är kör på svart, eftersom klänningen är svart. Och lite mer stilrent så att inte kavajen/bolero/jacka el. liknande stjäl uppmärksamheten från klänningens detaljer. Är du händig så skulle du kunna ta upp färgen av det blåa bandet till nån detalj på en kortare "kvinlig" kavaj/bolero/jacka.

Skrivet: 2008-04-19 kl. 10:44:25
URL: http://makeupmylack.blogg.se
MakeupMyLack- Sanna

ooops såg att du skulle ha vitt band :)

Skrivet: 2008-04-19 kl. 10:53:31
URL: http://makeupmylack.blogg.se
Storm

Therese:

Tack :) Det är så spännande nu när det börjar närma sig.

Blått är inte riktigt min färg så det blir ett vitt band runt midjan för att bryta av med.

Håret blir en rockabilly lugg som går upp ganska högt och en svinrygg där bak.

Sminkningen blir klassisk med lösögonfransar, bred eyeliner och ögonskugga i elfenbensvit och mustard från mus. Jag använder aldrig (då menar jag aldrig) något på läpparna, har du något tips på ett disket läppgloss?

Sanna:

Det har du rätt i, den stjäl uppmärksamheten från klänningen. Jag kör på min kavaj (som passar perfekt till) och sjalen över, på middagen sen som är inomhus behövs de inte sen så det är bara under ceremonin.

Hoppas ni får en underbar helg!

Skrivet: 2008-04-19 kl. 11:06:10
URL: http://alltochlitedartill.blogg.se
Heidi

du kommer va sååå fin i din klänning..I can't wait to see u in it..=) puzz

Skrivet: 2008-04-19 kl. 20:55:23
URL: http://mizzpink.blogg.se
inthemake

Men hallå...hur snygg var inte den klänningen...:P

Skrivet: 2008-04-23 kl. 16:24:56
URL: http://inthemake.blogg.se
Kristin

Din klänning är underbar. Får jag fråga vart du köpt den?

Skrivet: 2011-01-29 kl. 21:23:30

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: